Thomas Sønnichsen - Årets Spiller i Holstebro Boldklub 2021. 🏆⚽️

25. december 2021
269751987_4573135166148560_1996053049030121820_n

Det har ikke været let at udvælge Årets Spiller i HB 2021. Vi har haft to meget forskellige halvsæsoner. En svær forårssæson med mange nederlag i 2. division og en efterårssæson i toppen af Danmarksserien med langt flere sejre end nederlag.
I “finalen” inden den endelige udvælgelse af Året Spiller i Holstebro Boldklub 2021 var foruden Thomas Sønnichsen, to andre gode HB’ere. Vores anfører, indpisker og manden der altid går forrest Andreas Kiilerich og vores bundsolide midtstopper Mikkel Rønn Nielsen. Både Andreas og Mikkel har haft et stærkt 2021 med mange gode præstationer.
Hvorfor faldt valget så i sidste ende på Thomas Sønnichsen?!? Thomas har faktisk kun været HB’er i efterårssæsonen, efter han kom retur fra Randers FC’s Akademi.

Valget faldt på Thomas, da han har taget HB med storm. Thomas har en professionel indstilling til fodbolden og samtidig en god portion vestjysk ydmyghed. Thomas er gået direkte ind på 1.-holdet, hvor han fra starten af satte sig tungt på den ene af de to pladser i midterforsvaret. I takt med det større kendskab til holdkammeraterne og ikke mindst forsvarskollegaerne er Thomas blevet bedre og bedre for hver uge, der er gået, ligesom han tager ansvar og går forrest, både til træning og i kamp. Når Thomas træner, er det for at lære og udvikle sig for at blive en bedre fodboldspiller, hvilket ses i hans indstilling og engagement, hvor Thomas altid giver sig 100%. Thomas er en “spillende forsvarsspiller”, som er teknisk dygtig og hurtig. Thomas læser spillet og sin direkte modstander fortræffeligt, blandt andet pga. hans forudseenhed, hvor han oftest placerer sig de helt rigtige steder, så han kan erobre bolden eller bryde et angreb.

Så ud fra en samlet vurdering og på trods af Thomas’ “kun” 13 spillede kampe i efteråret (flere venter!) faldt valget som Årets Spiller i Holstebro Boldklub 2021 fortjent på Thomas Sønnichsen.