Thomsen: Vi har et rigtig godt hold til sæsonen

4. august 2017
9cbf1d_cce0486870d7448a97c10edc418702ac_mv2

2. Division og Danmarkserien sparkes i gang i den kommende weekend. Det betyder at Holstebro Boldklub slår dørene op i Holstebro Idrætspark på Rolf Krakes Vej på søndag kl. 13.00.

Vi har bedt cheftræner Bo Thomsen, om at sætte nogle ord på optakten og forventningerne, til den forestående turnering.

'Det er altid lidt hektisk i de her opstarter, hvor vi kun har 3 uger, til at genopbygge formen og få sagt goddag og farvel til nye og gamle spillere. Jeg er dog rigtig godt tilfreds med måden vi er kommet igang på. Spillerne er generelt kommet hjem fra ferien i en god forfatning, og vi har forsøgt igen, at bygge lidt på vores måde at spille fodbold på.'

Sommerpausen er normalt lig med udskiftninger i truppen, grundet studier og lignende og det har også været tilfældet i HB i år.

Mikkel Mortensen er flyttet til Århus for at læse, og Kasper Dam har valgt at tage en pause fra fodbolden, da en operation i næse væggen, ville holde ham ude det meste af den kommende sæson.

De er blevet erstattet af en lille håndfuld spillere fra FSH Holstebro, samt Sebastian Lau, der er kommet til fra Stenløse BK og Mikkel Rønn, der kommer fra Thisted FC.

'Det er aldrig sjovt at sige farvel til spillere der har ydet en stor indsats for klubben, men det er nu engang sådan det er i en fodboldklub, om den så ligger i Brøndby, Holstebro eller Hjerm.

Vi ønsker de spillere der er taget herfra held og lykke med deres videre færd, og så koncentrerer vi os om de spillere vi har i truppen, og det ser rigtig fornuftigt ud.

Der er blevet gjort et rigtig godt stykke arbejde af klubbens sportslige ledelse, for at fastholde de bærende spillere vi har på holdet, og med de tilføjelser der er kommet til, har konkurrencen om pladserne ikke set skarpere ud i mange år' vurderer Thomsen og fortsætter:

'At der er så hård kamp om pladserne er helt vildt sundt for udviklingen af den enkelte spiller, men det er også et godt udgangspunkt i forhold til at opnå de resultater vi gerne vil opnå som klub.

Steen ( Gravgaard ) og jeg får vores sag for, når vi skal udpege de 14 der skal tage det første stik på søndag imod Viby IF, men den slags problemer tager vi gerne med.

Man har i klubben sat en forventning om at holdet i denne sæson slutter i top 3, og Thomsen ser da også lyst på at kunne indfri dette.

'Vi har kvaliteterne, bredden og setuppet, til at spille med hvor det er sjovt og målsætningen er ganske realistisk.

Vi vil rigtig gerne have fodbold på forsiden af lokalaviserne igen, og det kræver også at vi tager et step opad med klubbens førstehold. Der skal ikke ret meget til for at en målsætning om top 3 bliver til en top 5, men omvendt skal der heller ikke meget til for at det bliver top 1.

Vi håber og tror selvfølgelig på, at sæson 2017/18 bliver vores sæson', slutter cheftræneren der igen i år bliver ledsaget af Steen Gravgaard på trænerbænken.

Vi ses på Stadion.