😷 SENESTE NYT OM CORONA 😷

5. januar 2022

Vi har modtaget meddelelse fra Holstebro Kommune som vi har tilpasset Holstebro Boldklub:
Kort før jul lukkede idrætsfaciliteterne i Holstebro Kommune ned som følge af en anbefaling fra Kulturministeriet, der gik på at undgå indendørs idræt for at afbøde spredningen af Corona i det danske samfund. Anbefalingen gik fra søndag d. 19.12 2021 til 5.1.2022, når skolerne kunne åbne igen. I dag åbner skolerne på trods af høje smittetal i samfundet. Vi har ikke modtaget underretning om, at anbefalingen om at undgå indendørs idræt bliver forlænget, så derfor åbner alle kommunale idrætsanlæg igen.

Det er ekstremt svært at navigere i et samfund, der er under konstant forandring på grund af Corona. Det betyder, at vi kan blive nødt til at ændre kurs såfremt vi får nye retningslinjer eller anbefalinger. Der kan også stadig opstå lokale forhold, der gør, at man kan være nødt til at iværksætte nye forholdsregler fra den ene dag til den anden.

Når vi åbner op i dag vil det være med de restriktioner, der blev vedtaget i forbindelse med pressemødet d.17.12 (taget fra Kulturministeriets hjemmeside, hvor I kan læse meget mere om Corona og Idrætslivet https://kum.dk/aktuelt/covid-19/kulturlivet-under-covid-19):

MUNDBIND
Besøgende tilskuere, brugere, publikummer, elever og lignende på 12 år og derover samt medarbejdere og andre personer tilknyttet det pågældende lokale skal have tildækket mund og næse ved brug af mundbind eller visir, når de befinder sig i lokaler hvor der udøves idræts- og foreningsaktiviteter, herunder svømmehaller, idrætshaller, træningscentre og foreningslokaler.

Yderligere tryghedsskabende og smittehæmmende foranstaltninger (på Holstebro Kommunes anbefaling);
- I Holstebro Boldklub må forældre ikke vente i hallen mens børnene dyrker idræt
- alle møder omklædt til aktiviteten og går i bad hjemme
- sociale aktiviteter i forbindelse med aktiviteten aflyses eller holdes på et absolut minimum

Pas på hinanden!