HB på besøg hos divisions-nedrykkere

25. august 2017
9cbf1d_77c730f9682d433cb89a09cbd9c9e2f2_mv2_d_5184

Holstebro Boldklub besøger for anden udekamp i træk Nordjyllands hovedstad Aalborg, hvor Vejgaard Boldklub, der i seneste sæson rykkede ned fra 2. division, venter.

Vejgaard er kommet fint fra land i Danmarksserien, og har efter tre spillede kampe 7 point ligesom lørdagens gæster fra Holstebro. Af samme årsag forventer cheftræner Bo Thomsen også et spændende og intenst opgør.

´Det bliver en tæt kamp, er jeg rimelig sikker på. Vejgaard ser ud til at have fundet melodien lidt hurtigere end vi havde regnet med, når man tænker på, at de sagde farvel til en god håndfuld spillere efter nedrykningen til Danmarksserien. Vi besøgte dem i en træningskamp for en god måneds tid siden og vandt. Det giver forhåbentligt et lille overtag, men det er vigtigt for Steen og jeg at få kommunikeret ud til spillerene, at det er en helt anden modstander, vi står overfor imorgen. De har fundet godt sammen og lavet nogle gode resultater her i starten. De er helt sikkert vokset den seneste måned', udtaler Thomsen.

Udover at skulle matche en stærk modstander i weekendens kamp, kæmper HB'erne lidt med at få spillet til at køre i øjeblikket, og det bekymrer da også trænerteamet.

'Vi rammer helt sikkert ikke vores top-niveau lige for tiden, men vi står med 7 point for 3 kampe, så det er ikke helt skidt. Der bliver fightet og arbejdet forbilledligt, men vi finder kun flow i vores spil i enkelte sekvenser i kampene. Der skal vi blive stærkere. Det har været at erklæret mål fra starten af denne sæson, at vi skulle blive bedre til at fighte point hjem og organisere os til point, når spillet ikke lige kører. Det må siges at være bestået, nu skal det gode fodboldspil ligges oveni.'

Kampen spilles på Soffy Road i Vejgaard lørdag d. 25 august kl. 13.00.